mandag 6. juli 2015

Roser og annet...





Louise Odier var den første rosen jeg plantet i hagen. Den er så vakker og tander, en av de vakreste rosene som finnes, synes jeg. Den er fortsatt ganske lav her hos meg, og byr på en kaskade med blomster når den setter i gang.


 
Det har vært fraftig regn, og blomstene ble slått til bakken. Her hviler de bak lavendelen som har begynt å blomstre.







Dette er Comte de Chambord, den plantet jeg i fjor...








Nå blomstrer også Alkymist, det varer ikke så lenge, men når det skjer er det er det et sant eventyr!
Jeg elsker denne vakre rosen, tenk å ha noe så vakkert å se på når man sitter på verandaen...





Vi har vært i Bohuslen i helga, og guttene har vært der en uke med bestemor, fetter og kusine.
Leier et sted der hvert år. Har fått feriefølelse selvom jeg bare var der noen dager. Det er et vakkert landskap i Bohuslen. Og mange gamle hvite hus med roser i hagen som jeg elsker å se på.
Deilig med sol, sommer og hav!

Håper dere likte denne "rosekavalkaden".


Klem fra Ida.

4 kommentarer :

  1. Så fina rosor du har, och håller med
    om Louise Odier, den är vacker.
    Ha en bra torsdag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  2. Tusen takk, AnnaMaria, roser er bare vakre!
    Ønsker deg fine dager.
    Klem

    SvarSlett
  3. Tusen takk Katarina ☺️
    Klem fra Ida

    SvarSlett