tirsdag 21. juni 2016

Peon- dager



Nå er det peondager i hagen min...


Jeg har en peon-busk i hagen...


...har ventet lenge på at den skulle blomstre


og den skuffer meg såvisst ikke!


Peoner over gjerdet



Regntung...


Nydelig i vase



Det er vel bare en ting å si; jeg elsker peoner!
Har nesten ikke hjerte til å ta noen blomster inn, 
men har altså klippet av noen få...

Litt synd at hagen min ikke er større,
men jeg har tenkt å plante en
peon busk ved veien,
og kanskje jeg får plass til
flere også.
Det tar jo noen år etter planting
før de blomstrer, så jeg får ikke vente 
for lenge...

Har du peoner i hagen din?
Blomstrer de nå, eller er de kanskje avblomstret
for i år?

Happy peony days!

Klem Ida





3 kommentarer :

  1. Så vakre så vakre ! Nydeligste peoner altså.
    Heldig du som har en peonbusk.
    Nyt den & ha en fin kveld .
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Oh Ida, your peonies are so beautiful!!! I always used to have pink peonies in my prevision gardens but not in my new one unfortunately.
    So I have to make do with buying cut bunches.
    Wishing you many lovely sunny day to enjoy your peonies!
    Anna xx

    SvarSlett
  3. Så vacker pion, jag har en liknande som blommar med en blomma.
    Pioner tillhör mina favoriter.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett