fredag 19. mai 2017

En plante blir til fler



Petunia er en vakker sommerblomst,
og for en stund siden kjøpte jeg 
stiklinger av denne nydelige utgaven


De har vokst seg store,
med fine blomster


Jeg har tatt stiklinger av de igjen,
og fått masse planter


Ta av de nederste bladene når du tar stiklinger,
så bare stilken kommer i jorda


Og vips så har du en ny plante...


Veldig lett å få til stiklinger av Petunia,
det er bare å prøve seg fram med andre blomster
også, i stedet for å kjøpe masse dyre blomster


Nå skal disse flytte ut, gleder meg til det 
blir varmere og man kan være mer ute i hagen!
Sola skal komme snart!

Ønsker deg en fantastisk helg!!

Klem, Ida

4 kommentarer :

  1. Hvor er du bare god Ida.
    Jeg elsker denne blomst og er en af mine yndlings blomster om sommeren. Jeg har dem alle steder.

    Masser af knus og dejlig weekend

    Charlotte

    SvarSlett
  2. Kære Ida
    Hvor er den smuk din petunia, og det virker som om den er ligeså let at lave stiklinger af, som pelargonien.
    Jeg har en del i hvide
    Ønsker dig en smuk og dejlig weekend

    Knus Lone

    SvarSlett
  3. Det var jo veldig lurt. Vokser de seg fort store? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Maria, ja de vokser ganske fort, pott om i større potter etterhvert,

      Klem, Ida

      Slett