tirsdag 30. mai 2017

Overdådig blomstring



Endelig blomstrer syrinen,
og det er fantastisk å nyte synet av 
dette blomsterfloret


På vei hjem om ettermiddagen sykler jeg forbi
disse gamle syrintrærne


 De er kjempestore, og med mange knudrete 
grener, synes det er så vakkert 
med de grå grenene mot de 
hvite blomstene


Her har det vært en hage før,
lurer på hvem som plantet disse trærne...


Nærbilde i sol


Ved fotballbanene her vokser det også mange 
gedigne syrintrær


Noen bilder av disse må også med


Lys lilla


Bukettene har fått plass på
uteplassen


Elsker disse bukettene, men med allergi 
er det vanskelig å ha de inne


Syrinen blomstrer jo ikke lenge,
men håper vi kan nyte dem en stund til.

Jeg skal plukke mange fler buketter!


Klem,  Ida



8 kommentarer :

  1. Good morning Ida,
    What a lovely blog you have. I love the Syringa's you are showing. What a lovely scent it must bring.
    Have a wonderful day.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott og hvilken duft. Jeg vet om et fraflyttet sted... ut og plukke :) Ha en fin da :)

    SvarSlett
  3. Syrener är fantastiska, har en vit, den blommar inte ännu. Din mörkt lila är riktigt fin.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  4. Kære Ida
    Så smukke billeder og der er intet så forårs dejligt som syrener. De dufter fuldstændigt berusende. Jeg har desværre kun de lilla, så må på jagt efter hvide et sted.
    Tak for et herligt indlæg

    Knus og rigtig god eftermiddag
    Lone

    SvarSlett
  5. Hei!
    Syrintid er en fin tid. Flotte bilder.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  6. Å, gleder meg til våren kommer tilbake her. Den har blitt erstatta med iskaldt vær, så alle trær og blomster står på vent...

    SvarSlett
  7. Smukke smukke billeder af syrener.
    En af mine yndlingsblomster.
    Jeg har en hvid i haven. En dobbelt og den er så skøn.
    Jeg nænner slet ikke at tage nogle af blomsterne ind.

    Masser af knus og skøn Pinse
    Charlotte

    SvarSlett
  8. Ljuvliga underbara syrentider, älskar dessa blommor och doften är bara magisk. Kramisar Tina

    SvarSlett