lørdag 22. juli 2017

Sommerkake med krem



For noen dager siden bakte jeg
denne gode sommerkaken,
det er en smuldrepai med bær


Jeg brukte blåbær og 
villbringebær i kaka 


Den er så rask å lage
og bare så god..


Med krem eller is til er 
dette en slager i sommervarmen...

Her følger oppskriften

SMULDREPAI MED BÆR

2 dl blåbær
2 dl bringebær
3 ss sukker
2 dl hvetemel
2 dl havregryn
1/2 dl brunt sukker
1/4 ts malt kanel
100 g smør


Bruk frosne eller friske bær, bland med sukker 
i en bolle. I en annen bolle blander du mel, havregryn, 
brunt sukker og krydder.
Skjær kjøleskapskaldt smør i 
små biter og smuldre inn.
Fordel halvparten av deigen i  en smurt,
ildfast form, og ha bærene over.
Legg resten av  blandingen over bærene.
Stek i ca 30 min ved 175 grader.

Du kan selvsagt bruke de bærene 
du ønsker i kaka!

Håper det smaker,
god helg!

Klem, Ida



6 kommentarer :

  1. Oh, so lovely berry pie!!
    My friend just baked a delicious pie and I will post some pics tomorrow!

    Have a lovely summer weekend!
    Susanna

    SvarSlett
  2. Uhmmmmmmmm Ida du frister :))))
    Den kage ser fantastisk skøn ud til en sommer dag.
    Den må jeg absolut prøve.

    Smuk helg
    Klem

    Charlotte

    SvarSlett
  3. Kære Ida
    Så gør du det igen ;) frister ud over al evne. Den tærte må afprøves hurtigst muligt.
    Tak for skønne billeder og lækker opskrift.

    Ønsker dig en dejlig ny uge
    Klem Lone

    SvarSlett
  4. Smuldrepai er bare helt nydelig, og havregryna setter så god smak på lokket. Jeg lager ofte smuldrepai med rabarbra, men gleder meg til bærene modnes her også. :)

    SvarSlett
  5. Must try recipe my friend!
    thank you sooo much for sharing as i find it so easy and quick to make!
    so inviting

    SvarSlett
  6. Super hyggeligt og sommer skønt ser det ud
    dejlige billeder
    God sommer
    Annette

    SvarSlett