lørdag 4. februar 2017

Oldemors kake



I dag har jeg bakt sitronkake med en av gutta mine,
vi har bakt oldemors sitronkake


Det er hyggelig å bake sammen, og det er lenge siden nå
siden guttene har blitt større


Vi fikk ofte denne kaka hos min bestemor,
den er veldig god. Det er første gang jeg 
baker den selv, det blir ikke den siste...

Den går raskt å bake,
og sitronkake er en klassiker som ikke
går av moten vil jeg tro...

Her har du oppskriften hvis du 
har lyst å bake den selv!


OLDEMORS SITRONKAKE

300 g sukker
150 g smør
3 egg
1,5 dl melk
300 g mel
2 ts bakepulver
raspet skall av 1/2  sitron
saften av 1/2 sitron

Smør og sukker røres hvitt, ha i eggene, ett
av gangen. tilsett så melken og
de øvrige ingrediensene.

Kaka stekes på 175 gr. C i ca 45 min.
Glaseres til slutt med melis blandet med 
sitronsaft.


Klem, Ida






4 kommentarer :

  1. Hvor lyder den skøn Ida.
    Tusind tak for opskriften. Den må jeg helt sikkert prøve. Jeg er i den grad vild med citroner.

    Skøn søndag til jer
    Klem

    Charlotte

    SvarSlett
  2. Egentlig veldig synd at vi stort sett har slutta å bake disse gode, gamle formkakene. De er jo så gode!

    SvarSlett
  3. Uhhh den opskrift lyder helt fantastisk. Jeg propper jo citron i alt hvad jeg kan, så den her bliver nok en kæmpe succes. Den skal ihvertfald afprøves.
    Jeg elsker at bage og synes det er så skønt når der er nogen der laver indlæg om mad og kageopskrifter. Så

    SvarSlett
  4. Hov det røg ind før jeg var færdig hahaha
    Ville skrive at jeg gerne vil takke for et dejligt indlæg.

    Ønsker dig en herlig aften søde Ida
    Knus Lone

    SvarSlett