søndag 5. mars 2017

Porselen



Jeg er glad i porselen, og jakter på det på loppemarkeder
og i bruktbutikker


Liker å mikse både gammelt og nytt,
i dag viser jeg noe av mitt hvite porselen...


Noe er arvet, og noe har jeg kjøpt selv,
er særlig glad i Egersund og Figgjo bruktfunn,
de er ikke så lette å finne lenger,
så hvis jeg er heldig å finne det blir jeg glad!


Jeg bruker mitt porselen flittig,
og setter stor pris på det


Og her er mitt nyeste "funn", denne muggen fikk
jeg for en svært rimelig pris for ikke lenge siden!
Jeg er kjempeglad for den!

God søndag til dere,
finn fram en gammel kopp
og nyt å drikke kaffe av den!

Klem Ida


5 kommentarer :

  1. Jeg elsker i den grad også porcelæn.
    Jeg har ikke ret meget plastik. Men bruger mit porcelæn også til hverdag. Det giver sådan en fryd at anvende.
    Mener også at når man har det skal det bruges og ikke gemmes væk.

    Rigtig skøn dag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlett
  2. Det er så mye fint av det gamle porselenet, selv om man må lete litt mer nå enn man måtte i "gamle dager" når man var på skattejakt. Den mugga var kjempefin med sine dempede farger. (",)

    SvarSlett
  3. Gammelt porcelæn er så fantastisk smukt. Jeg er begyndt at samle på det musselmalede "Gustavberg" det er ikke så kendt endnu, så det kan være svært at finde. Men når jeg så er heldig at finde noget, er glæden Også meget stor. Din kande er utroligt yndig.

    Rigtig god weekend
    Knus Lone

    SvarSlett
  4. Ser ut som vi har samme smak! Veldig koselig med forskjellige "bits and pieces" av gammelt porselen. Kan man ikke bruke det til det man egentlig skulle brukt det til - ja, så kan man alltid sette blomster i tingene! Glad for at du la igjen et spor på min blogg slik at jeg fant fram til deg!

    SvarSlett